sandrajohanna

Alla inlägg under oktober 2012

Av sandra spångberg - 31 oktober 2012 15:44

Livet är sjukt hektiskt just nu. Kursavslut (MYCKET plugg), flytt och jobb dagarna i ända.. Igårkväll tog jag, pappa, systerson och morföräldrar oss tid för att lyssna påcen välgörenhetskonsert i Domkyrkan. Hjärtat spelade trummor och maken till stoltare flickvän får ni leta länge efter!

Av sandra spångberg - 17 oktober 2012 14:14

Jaha!

Vaknade med svullna halsmandlar, värk i njurarna och huvudet samt yrsel och kallsvettning. 

Tur att dagen ändå ska ägnas åt hemstudier, men vadå? HUR kul?

Vad har jag gjort för att förtjäna detta!?   

 

Så, klagandet läggs åt sidan och pluggandet fortsätter!

Håller just nu på att skapa en powerpoint-presentation som ska användas som underlag på måndag.

Då ska vi nämligen ut och genomföra hälso-åtgärder för försäkringskassans personal, spännande!

 

Åh, marinerade kycklingklubbor och ris står på kvällens meny och jävlar om halsen inte är med mig,

kan mitt kycklingbegär komma ifrån min kära mormor tro? 

 

Flytt och träning VILA står resterande tid för.

- Ironiskt att skriva om träningens goda effekter när man knappt orkar gå en meter.. 

 

 

Puss!



Av sandra spångberg - 14 oktober 2012 20:25

Pojken har somnat, sjungandes på bä bä vita lamm, karln är på innebandyträning och jag?

Jag avnjuter ett glas av Pers röda till levamde ljus och Solsidan och ler stort emellanåt. 

Ensamhet i dess underbara form. 

 

 

 

 

Bäst att passa på, nästa vecka är självklart smockfylld utav plugg, flytt, jobb och spinningpass!

 

 

Puss

Av sandra spångberg - 12 oktober 2012 16:07


 

Igår knep jag åt mig titeln "gympainstruktör"!    

Efter oerhört mycket träning och tre timmars gympa-eximination så är jag jäkligt stolt över mig själv!

Gympa är nämligen något jag aldrig utövat tidigare. 


Min träningshistorik innehåller mest fotboll, styrka och kondition,uthållighet!



Så, efter elva timmars sömn har jag lagt min nya energi på huset!

Städning, tvätt, eldning och handling alltså.

Nu är ALLT iordning inför en supermysig helg som går i familjens tecken:

  • Middag hos nyfyllen svärfar med familj ikväll,
  • Födelsedagskalas för min fina systerdotter som redan blir tre år, imorgon
  • Svärmor med hundar kommer och sover över, det blir bland annat en tripp till järnvägsmuseet och middag ute!

Emellanåt har jag en hel del plugg att hinna med, men det ska nog ordna sig!



Välkommen älskade helg!



Av sandra spångberg - 10 oktober 2012 17:19

Efter en smått jättehektisk dag har jag nu intagit en stor portion kolhydrater och protein, med andra ord pasta och korvstroganoff, och är nu på väg att bege mig till kvällens långcykling!

 

2 timmar härlig, svettig spinning tillsammans med kompis-Johanna på Aktivéra väntar!

 

Efteråt kör vi kvällfika, tjejprat och sleepover at my place. Bara vi två. 


Blir nog sisita gången innan jag flyttar, rätt småtråkigt ..

 

 

Puss!

Av sandra spångberg - 8 oktober 2012 20:58

              


En blogg om en 23-årig:

Högskolestuderande,

Träningsgalen,

Kärleksfull,

Flickvän, soon too be sambo,

Familjekär,

Aktiv,

Spinninginstruerande,

Resälskande,

Jobbande,

Matberoende,

samt Musiknördig

.. Kvinna i sina bästa år!

Texter plus lite bilder om ett för det mesta fantastiskt liv är vad ni har att vänta er! 

 

Hjärtligt välkomna!    


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards