sandrajohanna

Alla inlägg under januari 2014

Av sandra spångberg - 29 januari 2014 10:51

Hej mitt i veckan! 


Tänkte uppdatera er lite om vad som händer nu - efter att jag är färdigutbidlad PT liksom.

Livet slutade ju inte för två veckor sen liksom   



Förra måndagen började kursen inom Folkhälsovetenskap C (med andra ord c-uppsatsen).

Just nu har vi en förberedande kurs på 5 veckor där allt handlar om metoder och är därmed skittråkigt.

Men det är bara att stå ut, om 5 månader eximeneras jag ju inom Folkhälsopedagogik!

Ämnet jag tänker skriva om i min uppsats är Dopning, något jag fastnade för under PTutbildningen och som jag känner att jag vill lära mig mycket mer om!


Idén med att läsa till PT var att få djupare kunskap inom mitt område, att få ha praktiska lektioner, få ett roligt avbrott i programet och nu känner jag att jag vill ha det som extrajobb! För bannemig vilken BRA kunskap det är, för vem som helst såklart.

Jag kommer att ta emot enskilda individer och grupper (lag/arbetare) och köra på kvällar helt enkelt!

Så kontakta mig om du är intresserad,första träffen är alltid avgiftsfri, så ring ring ring!   


Nej, nu är det dax att ta sig till skolan för att jobba med grupparbete hela eftermiddagen.

Puss och hej! 

Av sandra spångberg - 15 januari 2014 19:15

 

Dagen innan skolavslutning och därmed FÄRDIG PERSONLIG TRÄNARE !!  

Terminen har gått i en rasande fart med hundra bollar i luften samtidigt, det har varit otroligt slitsamt

men samtidigt det mest roliga, lärorika, utvecklande och intressanta!

Gud vad jag kommer att sakna alltsammans - skoldagar, lärare som klasskamrater!


Jag måste skryta lite och säga att alla moment gått sjukt bra och jag är riktigt stolt över vad jag åstadkommit

- jag! Som egentligen inte kan någonting förutom att tycka träning är himla roligt.


Följ alltid era drömmar, för det är alltid alltid alltid värt det! Framtiden skapar DU!

Min framtid? En C-uppsats i folkhälsa som skall skrivas under nästkommande termin samtidigt som jag fortsätter som instruktör på Aktivéra och förhoppningsvis kan jobba lite extra som Personlig tränare.


I sommar börjar jakten på ett arbete jag är ämnad för att utföra - friskvård!

Av sandra spångberg - 2 januari 2014 11:10

Idag är det torsdag, va? Eller är det lördag? Söndag? 

Känns som att veckorna endast består av helger nu för tiden!


Men, idag har jag ställt in mig på plugg och gympa innan kvällsarbete.

För det är ju faktiskt inte helg!



Och hörni, om 15 dagar är kursen i Personlig tränare över! Med väldigt blandade känslor såklart.

Måste dock hålla hjärnan vid liv då det väntas en tentamen, en redovisning för företag och en större inlämning innan vi säger tack och hej.


Hoppas ni hade en fet nyårsafton och att året blir magiskt!   




En groovy låt som kommer vara med på gympapasset: 

Ovido - Quiz & Flashcards