sandrajohanna

Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

4 MARS - TISDAG

Av sandra spångberg - 4 mars 2014 11:12

Jag vet inte riktigt varför: händelser, ålder, erfarenheter, examensdax, press, människor, vädret? 

Men jag funderar extremt (mer än vanligt alltså) mycket på livet nu för tiden. 

Nästan hela tiden.. Hur har jag det? Hur har andra det? Vad ska jag göra? Vad ska hända? Idag, en månad, ett år, tio år? 

Och det är ibland kul men ändå väldigt jobbigt, för hur mycket kan jag påverka just nu?


Livet, alla människor, framtiden, vädret .. Jag går omkring och tänker att allt detta går att påverka, att jag kan - men det är ju bara absurt!

Jag börjar verkligen ledsna på all jäkla prestationskrav jag ställs inför, och jag gör det på helt fel sätt - skiter i att plugga istället för att bara se till att bli klar!

Så, jag lär ta mig i kragen och satsa nu. Det är 3 månader kvar - kanske räcker det att fundera så långt och ta resten av livet sen..? 


Vi måste lösa våra problem när vi blir medvetna om dem, en klok tjej i min PTklass sa under en övning att hon är 90-95 procent nöjd med alla bitar i sitt liv, när jag beundrat frågade HUR svarade hon att det är ju hon som har kontrollen och bestämmer - är hon inte nöjd får hon väl ändra på det då.


Eftersom att jag i en uppgift just nu skriver om olika teorier inom hälsa så kommer här Stages of change (Förändringshjulet) - ett hjul som visar de 5 vanligaste stadium (pre-contemplation till maintenance) vi går igenom vid livsstilsförändringar:

     



Ett sjätte stadie existerar - återfall (relapse) - och det kan ske när som helst under processen. Då börjar man om från steg 2.


Känner du igen dig? 


  

 

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sandra spångberg - 2 april 2014 18:47

Dags för livsuppdatering, va!   Grejen är att det enda jag egentligen kan skriva om är allt skolarbete (c-uppsats) som står mig upp i halsen - men i juni är jag friii! Förutom plugg leder jag pass på Aktivéra, buggar och hänger med familjen & v...

Av sandra spångberg - 12 februari 2014 15:07


Hej kompisar, hoppas ni mår fint och att inte det långa vintermörkret tagit all er energi! Snart kommer våren, solen och värmen tillbaka - så håll ut        Okej, så jag var tvungen att skriva ett inlägg här efter att jag på google sökte efte...

Av sandra spångberg - 29 januari 2014 10:51

Hej mitt i veckan!    Tänkte uppdatera er lite om vad som händer nu - efter att jag är färdigutbidlad PT liksom. Livet slutade ju inte för två veckor sen liksom        Förra måndagen började kursen inom Folkhälsovetenskap C (med andra ord...

Av sandra spångberg - 15 januari 2014 19:15

  Dagen innan skolavslutning och därmed FÄRDIG PERSONLIG TRÄNARE !!   Terminen har gått i en rasande fart med hundra bollar i luften samtidigt, det har varit otroligt slitsamt men samtidigt det mest roliga, lärorika, utvecklande och intressant...

Av sandra spångberg - 2 januari 2014 11:10

Idag är det torsdag, va? Eller är det lördag? Söndag?  Känns som att veckorna endast består av helger nu för tiden!   Men, idag har jag ställt in mig på plugg och gympa innan kvällsarbete. För det är ju faktiskt inte helg!     Och hörni...

Ovido - Quiz & Flashcards