sandrajohanna

Alla inlägg under februari 2014

Av sandra spångberg - 12 februari 2014 15:07

Hej kompisar, hoppas ni mår fint och att inte det långa vintermörkret tagit all er energi!

Snart kommer våren, solen och värmen tillbaka - så håll ut   



Okej, så jag var tvungen att skriva ett inlägg här efter att jag på google sökte efter någon härlig inspirationsbild.

Till min stora förvåning (på riktigt, jag var inte beredd på explosionen) är det bara bara bara bilder på halvnakna, slanka eller supermuskulösa unga tjejer. Ofta var det bara bilder på kroppen. Sida upp och sida ned!


Alltså:

Förvåning nummer ett: Halvnaket och supersmalt/starkt. - Vad hände med glädjen och självförtroendet?

Förvåning nummer två: Endast unga tjejer. - Vad tusan hände med männen och de äldre? 


Vaf**n? 

Är detta dagens träningsinspiration (vilket var ordet jag googlade)?

Jag är fullt medveten om att dagens fysiskt aktiva säger att de tränar för att bli snygga, och det är så tråkigt.

Men många märker man som tur av de stora (som jag kallar det) effekterna när de kommit igång:

du får ett stort ökat självförtroende, du blir piggare och gladare, din kropp starkare och friskare, du sover bättre, dina värden (blod/hjärta/fett mm) förbättras/förebyggs och din värk minskar/försvinner.

SEN kommer sidoeffekten - din kropp ser slankare och starkare ut. 

De viktiga effekterna märks mycket snart, redan efter första passet och de är dessa effekter som gör träningen till en fortsatt livsstil.


Jag har inte läst till Personlig Tränare för att göra människan snygg.


GLÖM INTE DET! - TRÄNA ALLTID FÖR ATT DET ÄR KUL, STIMULERANDE, UTVECKLANDE OCH FÖR ATT DIN KROPP MÅR BRA UTAV DET!





Vad inspirerar dig till träning (och andra val), och varför?

       

 

   VS

 

        

 

 

 


Sköt om er!   

Ovido - Quiz & Flashcards